2013. szeptember 9., hétfő

Az elmúlás




Magas fák, illatos erdők
Pipaccsal fűszerezve zengik
Hogy gyönyörű a hajnal.
Igen, az volt régen valamikor,
Tegnap vagy tegnap előtt két éve,
De azóta elcsúfultak a szépek,
Amikor legfájóbb dalát dúdolta a szél.
S most már az az illat mit sem ér,
Melyet ontják magukból a fák,
Mert mind elhaltak a mában már,
Amikor a tavasz kacagva hazudott.
Hazudott. Akkor is és most
Is ugyanúgy. Kacagva hazudott.
 S most már az a gyönyörű hajnal
Is a tegnap legékesebb kincse, s a ma
Legelátkozottabb ajándéka, nekem s neked.
Többé nem láthat színes felhőket a szemem, s szemed
Mert elúsztak, mint a legszerelmesebb gondolat,
Amely elűzte álmomat, elűzte csókodat,
S minden, mi igaz volt, halottá dermedt:
Porrá hullott örökre édes szerelmed.
Egy pillanat alatt fonnyadt el az utolsó
Tulipán, amely mindig vidáman táncolt
Tavaszi esőben, nyári napfényben.
Csak táncolt, s táncolt minden csodás évben.
Porrá hullott a legszenvedélyesebb vágy
Amely forrón karolt át egykoron minket-
Legszenvedélyesebb vágy, különös szerelem,
Ami ott ragyogott naphosszat a szemedben,
S néztem, csak néztem és néztem minduntalan.
Megfagyott az idilli romantikus hangulat,
S elszállt a remény sebes szárnyakkal,
Én meg itt maradtam hasztalan, üres vágyakkal
Amelyek csak kínoznak, boldoggá nem tesznek,
Míg a reményteljes helyett csak reményvesztettek lesznek,
Addig dübörög a viharos halál, s én addig szenvedek-
Te már többé nem szeretsz, én örökké szeretlek….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése