2013. szeptember 6., péntek

Ecce homo



Hitvány, csalfa és fekete remény:
Most boldog vagy, hogy megöltél engem?
Ne nézz rám! ne kívánj jó szerencsét!
Egy átkozott földönfutó lettem.
Ecce homo.

Százszor megtanulhattam volna már
Hogy a jóra vigyázni kellene.
Sírni felesleges, búsulni kár.
A múlt marad, a jövő elmehet.
Ecce homo.

Vállamon a tarisznyám- elmegyek
Sietek, mögöttem porzik az út.
Tönkre ment minden- itt miért legyek
Tovább, ha már minden elhalványult?
Ecce homo.

Sietnék, de valami visszahúz-
Magával ránt minden apró emlék;
Pedig ott vár az ismeretlen út-
De még sem tudom, hogy mit szeretnék.
Ecce homo.

Lesz-e majd az út végén valami
Tábla, ami elvezet majd oda
Hol a bűneimet bevallani
Senkinek sem kell soha, de soha?
Ecce homo.

Látok-e majd újra madárkákat:
Mert nagyon szeretem a hangjukat.
Látok-e majd újra fenyőfákat-
És érezhetem-e illatukat?
Ecce homo.

Miért félek- nem vagyok tán erős?
Várhat rám: fiatal ismeretlen,
Lehet, hogy ott frissebb a levegő.
Boldog lenni többé: lehetetlen.
Ecce homo.

Boldog már csak az Úr színe előtt
Sehol másutt a Földön.
Mérgemben lekaszálom: legelőt,
Amely számomra a sötét börtön.
Ecce homo.

Maradnék utálom az újakat-
Senki sem hallja, hiába mondom.
Meghalok, mint hogy kiadd utamat.
Hazudtam és félek: ecce homo.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése