2013. szeptember 3., kedd

A hideg esték



Orkán tépi szívemet- jaj, úgy fázom
Kihűlt testem elfáradtan, mélabúsan didereg.
Tegnap más volt. Még szerettem akkor a hideget,
Nem kínzott sose, ő volt a legjobb barátom.

Átvészeltem minden telet, hideg őszt,
A jeges szél csókolta meleget az arcomra;
Csak mókákra emlékszem, nem pedig harcokra,
S örültem hideg este, ha tudtam hogy már jössz.

Nekem dalolt az orkán. Lágyan s csendben.
A hideg hóval a szívem táncot járt,
S a boldog fekete hideg a lelkembe beleszállt-
Csak akkor éreztem, igen: ember lettem.

Tavalyi esték fénylettek legdíszesebben,
Csillogott rajtuk megannyi csók és mámor.
Téged védtelek, ha a hó fújt s ha hideg zápor
A földre hullt, mert nem maradt meg a fellegekben.

Lángoltak a kéklőn didergő sötét esték,
Forró tűz lobogott minden jeges szélben.
Pontosan tudom: abban a csodás évben
Volt a legfinomabb este. Visszakapni azokat szeretném.

Szép volt. Jó volt. Oly csodás volt.
Illatával fűszerezte a fülledt éjszakát.
Valami meleg járta át reszkető lelkünket óraszám,
Amikor a magasban szerelmesen gitározott a hold.

Minden eltelt: a szép hideg este már csak a múlt.
A fagyos orkán is csak bánt, nem szeret már.
A tegnap más volt, de az már a végtelenbe szállt,
S vele együtt a hideg este varázsa is örökre elnémult.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése