2014. december 5., péntek

Végrendelet




Fáradt vagyok, ringass el, óh Halál!
Elfáradt a lelkem, s a földbe vágy’,
S fáj, szüntelenül szúr, mintha ezer apró tű szúrná,
És nem múlnak el úgy átkozott órák,
Hogy meg nem állna a keserves fájdalom.
Fáradt vagyok. Aludnék már egy jót, nagyon
S álmodnék oly szépeket, mint régen, tavasszal,
Álmomban úsznék tiszta tóban jámbor halakkal,
És szállnék, szállnék fenn a fehér hegy fölött-
De nem megy! lelkem nem hagyja el a temetőt.
József Attila leszek, akit a vonat ezer füstje repít innen,
Mert csak múltam van, igen, jövőm már nincsen.
A múltam az van, óh, de szép volt:
Táncoltunk a parketten egykoron,
Karod karcolta kezemet,
Én meg csak néztem elpirulva szemedet,
S valcert jártunk csak te meg én-
Valahogy így volt a régmúlt igazán szép.
S mi vár most reám?hamu és füst, füst és hamu:
A mennybe vezető hamuszürke kapu,
Angyalokkal. Kezemben táskám, benne
Gyilkos bűneim összes receptje,
De miért van meg még?és ki mentette őket meg?
Már senki sem válaszolhat a kérdésemre…
Fáradt vagyok. Bár bölcsőben ringatna
Még mindig az édesanya,
S csak egy gondom lenne: mivel játsszak:
Olvassak-e vagy inkább fára másszak?
Én már úgy aludnék, de tényleg!
Vörösek a szemeim, a fáradtságtól égnek,
S nincsen gyógyszer, amely elaltatna egy kicsikét-
Pedig végre már úgy aludnék!
„Tente baba, tente”- dúdolná ágyam felett édesanyám,
Boldogan megölelném, és ásítva néznék reá,
Majd végre a párnámra hajtanám kis fejemet-
De így sem tudom megnyugtatni a lelkemet.
Fáj a lelkem. Izzó vassal döfködi ezer kígyó
Mert nem értik meg, hogy nekem ez így nem jó,
Hogy ha ordítok,  akkor hagyják már abba,
Mert a végén még belepusztulok a fájdalomba!
Fáradt vagyok. Egy jó éjt csók jól esne,
Álomba merülve kettesben
Feküdni a vastag takaró alatt-
Egy búgó vekker zajától foszlott el ez a pillanat.
Betakargatnálak, hiszen mindig is fáztál,
S összegömbölyödtél, egy kis sündisznóvá váltál,
S dideregtél, de rád raktam a takarót, amely forróbb volt
Mint bármelyik vulkán. S álomba ringatott a csókod.
Utána tényleg aludtam és álmodtam is, igazán.
Nagyon fáradt vagyok, bárcsak a szemeimet tényleg lecsukhatnám….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése